Berkahwin dengan orang yang kita cinta merupakan impian. Berkahwin dengan orang yang tak dijangka itu dipanggil jodoh.

My soul

My soul

Sunday, July 05, 2015

Indahnya jalan Allah swt

Asssalamualaikum pembaca yang setia

Hye apa khabar semua? Moga semua dalam keadaan baik-baik sahaja.

Hari ini tergeraknya hati untuk meng-update dan share satu cerita yang Cik Shin rasa "indah" untuk dikongsi bersama. Di mana satu pertemuan yang cukup indah dan saya rasa ia banyak merubah hidup saya, banyak memberi saya pengajaran dan mengajar saya erti menghargai seseorang.

Cerita bermula di mana pertemuan saya dan seorang hamba Allah ini, pertemuan tanpa dirancang mahupun direka semata-mata *cewahh ayat* Pertemuan pertama kami bermula semasa saya pertama kali menyertai kelab permotoran Team Honda ES Malaysia. Sejak drpd hari bersejarah itu, kami mula ligat berhubung melalui laman facebook, dan seterusnya berhubung melalui telefon bimbit. Kami hanya kenal dlm masa 3 hari dan perasaan mula berputik antara dua belah pihak. Pertemuan yang kami sendiri tak pernah jangka. Tetapi masa itu keadaan saya tidak mengizinkan untuk menerima cinta dia (ada sebab-sebab tertentu) walaupun sejujurnya ketika itu saya sudah mula menyayangi diri dia. Dan yang paling saya rasa menyesal, saya tak pernah luahkan pada dia yang saya sebenarnya sayang pada dia.

Sampai satu tahap, hubungan kami diuji. Dia mengambil keputusan untuk pergi dari hidup saya secara senyap, tanpa berkata apapun. Sebenarnya hati ini agak sedih juga kerana dia pergi tanpa khabar berita (walaupun kami dalam satu group kereta yang sama), dan saya bukan jenis yang berani untuk meluahkan perasaan saya sendiri, saya biarkan dia pergi sehingga satu tahap saya ternampak sesuata yang saya tak nak rasa (perasaan yang saya rasa sakit sgt) *biarlah rahsia* sejak drpd hari tu, saya tanam dalam jiwa saya bahawa mungkin dia sudah bahagia, saya kuatkan semangat saya (walaupun hakikatnya hari-hari rasa nak menangis).

Alhamdulillah, Allah swt itu Maha Berkuasa. Dia kuatkan semangat saya untuk terus melangkah kehadapan. Setiap hari saya berdoa agar Allah swt bukakan semula hatinya untuk saya, pertemukan semula kami berdua. Berkat kesabaran dan kekuatan doa, Alhamdulillah kami dipertemukan semula setelah setahun berpisah. Indahnya sebuah pertemuan yang rasanya kami berdua tertunggu-tunggu (walaupun dua-dua tak berani nak luahkan perasaan masing-masing). Rasa syukur tu Allah je yang tahu, kerana doa dimakbulkan. Peringkat awal pertemuan, dia seperti jual mahal dgn saya tapi benda tu tidak melemahkan semangat saya untuk terus berusaha. Sehingga satu tahap, Allah tingkatkan keberanian saya untuk meluahkan perasaan saya. Kenapa kita nak malu perigi cari timba jika kita tahu kita berada dijalan yang benar? In shaa Allah,.. doalah yang baik-baik, maka baik la yang akan kita dapat. Perasaan kami berputik semula *hati melonjak gembira* dan perasaan itu semakin kuat hari demi hari. Tetapi saya tahu setiap yang indah pasti ada pahitnya juga. begitu juga setiap yang pahit pada awalnya, akan indah dipengakhirannya.

Hubungan kami diuji semula tetapi saya tahu ada hikmah disebalik yang terjadi, ada sebab mengapa kami dipertemukan semula. Sama ada untuk pengajaran ataupun mengajar. Setiap hari tak pernah putus doa semoga kami diberikan kekuatan untuk menghadapi ujian dan dugaan dari Allah swt. Setiap perancangan Allah adalah yang terbaik. Maka bersabarlah,..

Saya rasa cukup sampai sini saya berkongsi cerita indah.
In shaa Allah jika diberi keizinan, Cik Shin akan update lagi ya.

Bersambung,..
Thanks for reading Sayang :)